HOSTA, SNOR & EN PRICKIG KILLE




Igår var killarna ute hos syrran medans jag jobbade.
När jag kom dit passade syster på att åka till stallet och rida.
Så vi hade delad vabb kan man säga ;)
Alex och Elin hostar som tokar båda två och är något snoriga.
Eftersom prickarna som vi trodda var vattenkoppor dessvärre 
inte verkar vara några vattenkoppor.
(jag vill gärna att dom får dom nu innan dom blir för stora och innan det blir för varmt
och innan jag drar igång företaget)
Så jag ringde min kära vän Fia vars son hade fått vattenkoppor och bjöd ut henne till Ekängen på en fika.
Hon kom såklart snäll som hon är ♥
Så nu är dom smittade ännu en gång....
Får dom inga koppor nu är det väldigt konstigt!
Måste berätta om en hemsk sak som hände igår.
Jag, Fia & Gustav satt nere i köket och fikade medans barnen lekte för fullt.
Efter en bra stund kom Theodor ner och sa att katten har tagit Jolle (Oscars hamster)
Sluta sa jag! det kan han väl inte ha gjort! han är ju instängd i buren.
Nej men Alexander släppte ut den....
Herregud vi for upp på övervåningen och jo det var som barnen sagt.
Katten satt under Oscars säng och såg väldigt nöjd ut.
Vi frågade hur det hade gått till och dom förklarade att Alex
blivit rädd och släppt den på golvet och att katten kommit i full fart
och tagit den och sprungit under sängen. Sen hörde vi bara knak....
Jag fick panik! Hur skulle vi göra nu........?????
Jag ringde syrran och fick efter lååång tid tag på henne.
Hon sa att vi måste fixa en ny innan Oscar kommer hem.
Gustav for iväg in till stan och jag städade iordning på oscars rum och
dammsög upp alla sågspån.
Efter väldigt lång tid kom Gustav tillbaka med en ny hamster. EN VIT!!!!
Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig! Han kommer ju se skillnad direkt!
Vi kom fram till att vi skulle säga till barnen att Jolle kommit tillbaka och
att dom faktiskt byter päls såhär efter vintern!?!?
Dom små gick på det såklart. Men jag var väldigt tveksam på 
vad Oscar skulle tro.
När vi satt och åt så sa Alexander: Mamma katten åt bara upp det gråa på Jolle ;)
sen släppte han tillbaka honom i buren igen..
Oscar kom hem till slut och skulle såklart mata Jolle.
Men titta vad vit han blivit! Jo men dom byter ofta färg så här innan våren sa Hanna.
Jo han gick på det!!!! Tack för det!!!!
Men fy vad jag mår dåligt över detta!!!
Så när Oscar förhoppningsvis gifter sig någon gång i framtiden så
har jag en del av talet redan klart.....
Förlåt Oscar! Det är tur att du inte läser min blogg...

R.I.P JOLLE


Allmänt | | En kommentar |
Upp