Long time no see.....

 


 
 

Hej på er!
Ibland blir inte livet som man tänkt sig.. och man får ta en paus...
I mitt fall blev detta en lååååång sådan...
Men jag är på banan igen... trots att jag har långt kvar... 
Att jag skulle drabbas av posttraumatiskt stressyndrom och hälsoångest fanns inte i min vildaste fantasi.
Jag som mådde så bra, drev ett eget företag, var gift med mannen i mitt liv, två fantastiska barn.
Ja allt man kan önska sig! 
Och så en dag.
Rullgardinen dras ner! PANG!!!
Allt blir svart. Jag får ingen luft, benen skakar, det snurrar.
Ta mig härifrån! 
Jag hamnar i chock. Vad hände?
Jag kommer inte gå in på här vad som hände och vad som utlöste allt detta.
Det är inte viktigt längre... Nu är det viktiga min resa tillbaka att jag ska få må bra igen.
Att kunna vara "normal" Vad som nu räknas som normal...
Att kunna arbeta, sova och att slippa ha ångest från och till varje dag.
Att få tillbaka självförtroendet, att kunna lita på andra människor, att känna sig tillräcklig...
Ja det är inte "bara" som ni säkert förstår.
Jag har fått otroligt bra hälp både från sjukvård, familj och vänner.
Trots att vissa av dom valde att lämna mig där och då...
Det är oxå en annan historia och jag tror att dom idag mår sämst av det så jag väljer även att lämna det.
Finns ingen anledning att ens försöka förstå. Vi människor är så olika och vi hanterar alla saker på olika sätt.
Man lär sig väldigt mycket om både sig själv och andra när man går igenom en sån här sak.
Jag känner mig iallafall otroligt mycket starkare idag och trots att mitt liv ser lite annorlunda ut nu
så finns det faktiskt saker som är bättre nu än innan jag blev sjuk.
Man får försöka att hitta saker som är positiva i allt som har hänt. Tro mig det finns inte många.
Men det finns!
Jag hoppas att ni kommer vilja följa mig här.
Jag kommer som innan att blogga om allt som rör den här knasiga familjen, hur mitt liv ser ut idag,
en hel del matlagning och bakning, inredning m.m 
Vad skulle ni vilja läsa om?

Önskar er en fantastisk fortsättning på dagen! 
/Kram E
Me | |
Upp